Interpersonal/self-inflicted notification: Action in the context of nurses’ training

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17058/rea.v30i2.16273

Keywords:

University Education, Nursing School, Violence, Compulsory Notification

Abstract

An action was carried out to train nurses on violence notification with the Nursing undergraduates. An elaborated case and notification form of interpersonal/self-inflicted violence from the Notifiable Diseases Information System were used. Specific orientations were given in the classroom regarding materials. It was evaluated how the form was filled in. There was a variation in filling in the forms regarding the years of the course. It was concluded that the action privileged the knowledge and the correct filling of the notification form by the undergraduates.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

FABIANA VERONEZ MARTELATO GIMENEZ, UNESP- FACULDADE DE FILOSOFIA E CIENCIAS CAMPUS MARÍLIA SP

Doutora em educação pela UNESP de Marília (2019), Mestre em Enfermagem pela UNESP de Botucatu (2013), Graduada em enfermagem pela UNIVERSIDADE DE MARÍLIA (2004). Atualmente professora do curso de enfermagem das faculdades Faip (Marília) e FAEF (Garça/SP). Enfermeira de saúde Pública na prefeitura municipal de Marília desde 2006.

Sandra Regina Gimeniz-Paschoal, Livre Docente em Psicologia do Desenvolvimento pela Faculdade de Filosofia e Ciências da Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” – UNESP/Marília

Possui graduação em Psicologia pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho ? UNESP/Assis, (1989), Mestrado (1992) e Doutorado (1998) em Psicologia pela USP/São Paulo e Livre-Docência em Psicologia do Desenvolvimento (2012). Docente do Curso de Fonoaudiologia/UNESP/Marília, desde 1992. Docente do Programa de Pós-Graduação em Educação, na Faculdade de Filosofia e Ciências da UNESP/Marília (desde 2000)

Published

2022-05-30

How to Cite

GIMENEZ, F. V. M., & Gimeniz-Paschoal, S. R. (2022). Interpersonal/self-inflicted notification: Action in the context of nurses’ training. Reflexão E Ação, 30(2), 129-147. https://doi.org/10.17058/rea.v30i2.16273

Issue

Section

Artigos do Fluxo