THE TEACHER AND THE DIGITAL CULTURE: A THEORETICAL REFLECTION ABOUT THE NEW CHALLENGES IN EDUCATION PRACTICE FOR OUR

Authors

  • Nuria Pons Vilardell Camas Universidade Federal do Paraná Setor Educação Departamento de Teoria e Prática de Ensino
  • Mônica Mandaji
  • Renata Aquino Ribeiro
  • Neli Maria Mengalli

DOI:

https://doi.org/10.17058/rea.v21i2.3834

Keywords:

Digital Culture, Education, Information and Communication Digital Technologies, Teacher Training

Abstract

This article has its origin in the discussions promoted by the members of the Interinstitutional Study Group of Digital Culture and Education (Federal University of Paraná, University of Ceará and Catholic University of São Paulo) (Núcleo de Estudos Interinstitucional da Cultura Digital e Educação (NEICDE – UFPR/ UNICE - Universidade Ceará e a PUC-SP).The goal of this work is to understand, analyze and examine the theoretical basis and the reflections necessary regarding the complexity and the challenges of education for the use of technologies in our century; in the rupture of the fragmentation paradigms that the use of information and communication technologies demand of education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Nuria Pons Vilardell Camas, Universidade Federal do Paraná Setor Educação Departamento de Teoria e Prática de Ensino

Setor Educação Departamento de Teoria e Prática de Ensino Profa. Dra. Nuria Pons Vilardell Camas Programa de Pós-graduação Mestrado em Educação:Teoria e Prática de Ensino

Mônica Mandaji

Doutora em Educação: Currículo (PUC-SP),Consultora Instituto Crescer e Professora Universidade Paulista

Renata Aquino Ribeiro

Doutora em Educação: Currículo (PUC-SP), Professora UNICE - Unversidade Ceará

Neli Maria Mengalli

Doutoranda em Educação: Currículo (PUC-SP),

Published

2013-12-26

How to Cite

Pons Vilardell Camas, N., Mandaji, M., Aquino Ribeiro, R., & Maria Mengalli, N. (2013). THE TEACHER AND THE DIGITAL CULTURE: A THEORETICAL REFLECTION ABOUT THE NEW CHALLENGES IN EDUCATION PRACTICE FOR OUR. Reflexão E Ação, 21(2), 179-198. https://doi.org/10.17058/rea.v21i2.3834