TECHNOLOGIES IN THE CLASSROOM: DEVELOPMENT OF ANIMATIONS IN THE CONTEXT OF SCHOOLS MUNICIPAL CITY CARUARU-PE

Authors

  • Anna Rita Sartore UNIVERSIDADE FEDERAL DE PERNAMBUCO
  • Emanuelle de Souza Barbosa
  • Pedro Henrique Gomes dos Santos

DOI:

https://doi.org/10.17058/rea.v21i2.3871

Keywords:

Information Technology and Communication, Educating with Animation, Teacher Training

Abstract

The experienced gap between educational institutions and social demands have placed burning issues on the agenda that suggest the need to think of a new configuration for schools, this one supported by new attitudes and practices more in tune to the contemporary. Since the technological development in motion allows an excessive amount of innovations and brings significant changes in the role and in the place of the teacher and the school, it changes all educational system´s logic, because such technologies reorganize the way they apply and access the knowledge. Finally, this article shares an experience of continuing education with teachers of the municipal chain of Caruaru, a city located in the agreste region of Pernambuco, regarding the incorporation of digital technologies in the classroom. As theoretical basis were used approaches developed by Freitas (2009); Giroux (1997); Kenski (2007), among other authors.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Anna Rita Sartore, UNIVERSIDADE FEDERAL DE PERNAMBUCO

Doutora e mestre em Educação pela Universidade de São Paulo (USP).Licenciada em em Ciências Físicas e Biológicas e em Pedagogia, tem especialização em Psicopedagogia Institucional e Clínica. Atualmente é professor do Núcleo de Formação Docente e do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de Pernambuco. Tutora do Programa de Educação Tutorial, PET/MEC/SESu/DIFES. Pesquisa temas em Educação, com ênfase para Formação de Professores, Tecnologias e Ciências e Relações entre Psicanálise e Educação

Emanuelle de Souza Barbosa

Graduanda em pedagogia na Universidade Federal de Pernambuco (UFPE) e bolsista do Programa de Educação Tutorial – Infoinclusão, demanda da cultura direito de todos PET/MEC/SESu.

Pedro Henrique Gomes dos Santos

Graduação em Designe pela Universidade federal de Pernambuco (UFPE) membro egresso do PET Infoinclusão

Published

2013-12-26

How to Cite

Sartore, A. R., de Souza Barbosa, E., & Gomes dos Santos, P. H. (2013). TECHNOLOGIES IN THE CLASSROOM: DEVELOPMENT OF ANIMATIONS IN THE CONTEXT OF SCHOOLS MUNICIPAL CITY CARUARU-PE. Reflexão E Ação, 21(2), 290-308. https://doi.org/10.17058/rea.v21i2.3871