Memory and teaching Identity: the primary teacher in Portugal (1964 - 1974)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17058/rea.v27i3.13655

Keywords:

Identity, Memory, Primary education, Training.

Abstract

Memory, in addition to contributing to the reconstitution of teachers' experience in their formation and in their professional life, is an important element of teacher formation. Searches accessed as memoirs of the primary teachers of Coimbra-PT for an improved understanding of their identity in the period 1964 to 1974. Conduct the visits from a semistructured script with 04 teachers who have passed the courses of teacher formation and actuators as teacher primary. As researches have shown that teachers have lived a conflict between the experiences of pedagogical work and as norms established by the government.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Michelle Castro Lima, Instituto Federal Goiano Campus Morrinhos

experiência na área de Educação, com ênfase em HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO, atuando principalmente nos seguintes temas: alfabetização, memória, formação de professor, práticas e currículo.

António Gomes Ferreira, Universidade de Coimbra

Diretor da Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação. Atua principalmente na área de história da educação, infância e formação.

Marco Antônio Franco do Amaral, Instituto Federal Goiano Campus Morrinhos

Professor no curso de Pedagogia, doutorando na Universidade de Coimbra atuando principalmente nas área de educação, formação e EJA.

Published

2019-09-03

How to Cite

Lima, M. C., Ferreira, A. G., & Amaral, M. A. F. do. (2019). Memory and teaching Identity: the primary teacher in Portugal (1964 - 1974). Reflexão E Ação, 27(3), 40-56. https://doi.org/10.17058/rea.v27i3.13655

Issue

Section

Dossiê Temático: HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO: Memórias, fontes e práticas sociais