APPROPRI[ACTION]: on the sparks triggered by encounters with filmic images, writings and teaching...

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17058/rea.v29i1.14302

Keywords:

Appropriation, Filmic images, Education, Creation of teaching processes.

Abstract

This paper aimed to try out different flows of thought related to teaching through two movements that are interrelated: the first one refers to materiality (writings and images) produced in an educative experience, in the process of appropriation of three filmic images that were not concern about teaching nor education directly; and the second one is related to the action of appropriation in the process of writing this paper, which is related to that materiality. The cartographic research perspective made the authors invest in transversal lines built along with the problem: how do movements of appropriation can cause another existing possibility about teaching and education?

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Vivien Kelling Cardonetti, Universidade Federal de Santa Maria

Pós-Doutora pelo Programa de Pós-Graduação em Educação, Linha de Pesquisa LP4 – Educação e Artes, da Universidade Federal de Santa Maria (UFSM/RS). Membro do Grupo de Estudos e Pesquisas em Arte, Educação e Cultura (GEPAEC).

Francieli Regina Garlet, Universidade Federal de Santa Maria

Pós-doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de Santa Maria (PPGE/UFSM) com bolsa PNPD/CAPES. Doutora e Mestre em Educação pela mesma instituição e Programa de Pós-Graduação. Graduada em Artes Visuais - Licenciatura e Bacharelado (UFSM). Membro do Grupo de Estudos e Pesquisas em Arte, Educação e Cultura (GEPAEC).

Marilda Oliveira de Oliveira, Universidade Federal de Santa Maria

Professora Titular do Departamento de Metodologia do Ensino, Centro de Educação da Universidade Federal de Santa Maria, Rio Grande do Sul, Brasil. Doutora em História da Arte pela Universidad de Barcelona, Espanha. Coordenadora do Grupo de Estudos e Pesquisas em Arte, Educação e Cultura (GEPAEC).

Published

2021-01-05

How to Cite

Cardonetti, V. K., Garlet, F. R., & Oliveira, M. O. de. (2021). APPROPRI[ACTION]: on the sparks triggered by encounters with filmic images, writings and teaching. Reflexão E Ação, 29(1), 133-150. https://doi.org/10.17058/rea.v29i1.14302

Issue

Section

Artigos do Fluxo