Epistemological approaches of diversity and subjects represented in Educational Research

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17058/rea.v29i1.15401

Keywords:

Bibliographic research, Educational Curriculum, Diversity, Epistemological approach.

Abstract

The article presents articles published in 20 journals in order to answer: which epistemological lines support debates about diversity in education and which diversity subjects are represented the aimed was to map epistemological lines of educational research articles that will give movement to the concept of diversity and diversity subjects. The methodology used is bibliographic research and content analysis. Most articles discuss ways to combat violence and exclusion, but diversity is hardly problematized as an identity production that produces power effects.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Amarildo Inácio dos Santos, Universidade Federal da Bahia - UFBA

Doutorando pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal da Bahia (PPGED-UFBA). Mestre em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Regional de Blumenau (PPGE-FURB). Licenciado em Música pela Universidade Regional de Blumenau - FURB e licenciando em Pedagogia (2019 - 2023). É integrante do Grupo de Pesquisa: GPEC - Políticas de Educação na Contemporaneidade (FURB). Foi bolsista ID do PIBID Subprojeto Gestão Escolar Democrática (2014-2016). Foi professor de Artes/Música nas Redes Estadual de Ensino de Santa Catarina e Redes Municipais de Ensino de Blumenau-SC e Brusque-SC. Tem publicações nas áreas de educação musical em interface com a diversidade étnica e gestão escolar democrática, bem como, em periódicos com qualis e eventos científicos nas áreas de educação e estudos curriculares. Atualmente desenvolve pesquisas relacionadas às temáticas escola, currículo, educação, diferenças e produção de subjetividades em interface com campos conceituais oriundos oriundos do pós-estruturalismo, pós e de/s/colonialidade e estudos subalternos.

Published

2021-01-05

How to Cite

dos Santos, A. I. (2021). Epistemological approaches of diversity and subjects represented in Educational Research. Reflexão E Ação, 29(1), 34-49. https://doi.org/10.17058/rea.v29i1.15401

Issue

Section

Artigos do Fluxo