POPULAR EXTENSION: THEORETICAL-METHODOLOGICAL FOUNDATIONS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17058/rea.v29i2.16028

Keywords:

Popular Extension, Popular Education, University Social Work, Decolonial Thought.

Abstract

This article aims to develop a theoretical-methodological approach of the Popular Extension concept. For that, it starts outlining some important theoretical and methodological aspects to understand the historical and conceptual Popular Extension development. Therefore, it seeks to show its understanding as a starting point for university action, formulating teaching and research for an edifying application of science, through the shared construction of knowledge. In addition, relevant issues for the debate and the mobilization of (re)thinking and (re)doing process of extension practices are highlighted, regarding their interface with a decolonial perspective.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Pedro José Santos Carneiro Cruz, Universidade Federal da Paraíba

Doutor em Educação. Professor do Departamento de Promoção da Saúde, do Centro de Ciências Médicas da Universidade Federal da Paraíba – UFPB. Professor do Programa de Pós-Graduação em Educação da UFPB e do Programa de Pós-Graduação em Saúde Coletiva da UFPB, João Pessoa, Paraíba, Brasil.

Renan Soares Araújo, Universidade Federal da Paraíba

Nutricionista. Mestrando no Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal da Paraíba – UFPB, João Pessoa, Paraíba, Brasil.

Celâny Teixeira Mélo, Universidade Federal da Paraíba

Pedagoga. Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal da Paraíba – UFPB, João Pessoa, Paraíba, Brasil.

Ane Flávia Souza Rodrigues, Universidade Federal da Paraíba

Pedagoga. Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal da Paraíba – UFPB, João Pessoa, Paraíba, Brasil.

Published

2021-07-26

How to Cite

Cruz, P. J. S. C., Araújo, R. S., Mélo, C. T., & Rodrigues, A. F. S. (2021). POPULAR EXTENSION: THEORETICAL-METHODOLOGICAL FOUNDATIONS. Reflexão E Ação, 29(2), 69-85. https://doi.org/10.17058/rea.v29i2.16028

Issue

Section

Dossiê Temático: Paulo Freire e Educação Popular: cultura, metodologias, lugare