Teacher Training and Inclusive Education: elements for an intersection

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17058/rea.v30i2.16441

Keywords:

Teacher Training, Inclusive Education, Special Education

Abstract

This study’s objective is to present a reflection on the role of teacher training in an inclusive perspective. It is a qualitative, descriptive research, using bibliographic research. The results show the changes and conceptions presented over time about teacher training and the paths taken towards an intersection between teacher training and inclusive school. It is concluded that the biggest challenge is continuing education to enable the production of knowledge that can originate new teaching attitudes and that result in the understanding of complex teaching situations aimed at the inclusion.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ademárcia Lopes de Oliveira Costa, Universidade Federal do Acre

Universidade Federal do Acre – UFAC, Campus, Rio Branco – Acre – Brasil. Docente do Programa de Pós-Graduação em Ensino de Humanidades e Linguagens – PPEHL. Docente do Programa de Pós-Graduação em Educação – PPGED, Centro de Educação, Letras e Artes. Doutora em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte/UFRN. Graduada em Pedagogia.

Robéria Vieira Barreto Gomes, Universidade Federal do Ceará

Universidade Federal do Ceará – UFC, Fortaleza – Ceará – Brasil. Docente da Faculdade de Educação, Departamento de Estudos Especializados. Doutora em Educação pela Universidade Federal do Paraná/UFPR

Maria Irinilda da Silva Bezerra, Universidade Federal do Acre

Professora Adjunta da Universidade Federal do Acre/Campus Floresta (UFAC). Docente do Programa de Pós-Graduação em Ensino de Humanidades e Linguagens – PPEHL e do Curso de Pedagogia, do Centro de Educação e Letras. Doutora em Educação pela Universidade Federal Fluminense (UFF).

Published

2022-05-30

How to Cite

Costa, A. L. de O., Gomes, R. V. B., & Bezerra, M. I. da S. (2022). Teacher Training and Inclusive Education: elements for an intersection. Reflexão E Ação, 30(2), 148-161. https://doi.org/10.17058/rea.v30i2.16441

Issue

Section

Artigos do Fluxo