Implications of exposure of Elementary School I students to digital screens in the Covid-19 pandemic during remote education
DOI:
https://doi.org/10.17058/rea.v30i3.17223Keywords:
Covid-19, Remote teaching, Screen time exposure, ICTAbstract
O ano de 2020 ficou marcado pela pandemia do COVID-19, uma emergência de saúde pública de nível internacional que atingiu o mundo todo de forma inesperada, o que exigiu várias medidas de combate ao vírus, entre elas o fechamento dos estabelecimentos, o que incluiu as instituições de ensino. Diante deste contexto, o ensino e a aprendizagem precisaram se reinventar, e as aulas passaram a ser remotas. Por meio de um estudo bibliográfico, este trabalho visa fazer uma reflexão sobre as implicações do tempo de exposição às telas digitais por parte de alunos do Ensino Fundamental I, destacando alguns malefícios apresentados pelas pesquisas, tais como: alterações no sono, estresse, alterações comportamentais, entre outros. Diante disso, consideramos uma necessidade de as instituições de ensino refletirem sobre como conduzir esse momento de ensino remoto.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The submission of originals to this journal implies on the transference, by the author(s), of the printed and digital publishing rights. The author´s rights to the published articles are the author´s, the journal has the rights over the first publication. The author(s) can only use the same results in other publications, indicating clearly that this journal was the original publisher. Since we are an open access journal, the free use of articles is permitted for educational and scientific applications, as long as they inform the source according with the CC-BY license from Creative Commons.