Popular Education and Social Educators looking at a curriculum in institutionalized non-school education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17058/rea.v31i2.18125

Keywords:

Non-Schoolar Education, Social Educator, Curriculum

Abstract

This article aims to raise theoretical-methodological reflections on Popular Education (PE) to think about the constitution of a curriculum for the formation of social educators in the context of Institutionalized Non-School Education. Among the results, we list three axes that can compose a curriculum for the training of social educators: i) social educator's workplace; ii) planning of the social educator's educational work; iii) methodological aspects of the social educator's work. We can say that the professional identity of the social educator is still a topic to be widely discussed, as it is still little studied by these workers and by the university.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Mônica Tessaro, Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC).

Doutora em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGEd) da Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC). Mestre em Educação pela Universidade Comunitária da Região de Chapecó (UNOCHAPECO). Graduada em Psicologia pela UNOCHAPECO. Atualmente é professora do curso de Psicologia e Pedagogia da UNOESC.

Fernanda dos Santos Paulo, Instituto Federal do Rio Grande do Sul (IFRS)

Atualmente é docente do Curso de Pós Graduação - Paulo Freire e a Pedagogia da Libertação ( Censupeg, CEAAL e Instituto Vívere) e de cursos te extensão pelo IFRS Canoas para educadores sociais. Participa da Rede Nacional de Pesquisadorxs em Pedagogia e da Rede de Cidades que Educam. Membro do Fórum Estadual Popular de Educação do RS e compõem a colegiada da CONAPE/RS 2022.

Published

2023-05-03

How to Cite

Tessaro, M., & Paulo, F. dos S. (2023). Popular Education and Social Educators looking at a curriculum in institutionalized non-school education. Reflexão E Ação, 31(2), 206-222. https://doi.org/10.17058/rea.v31i2.18125

Issue

Section

Artigos do Fluxo