CONTINUING EDUCATION TEACHER OF INDIGENOUS AND NON-INDIGENOUS MEDIATED SOCIAL NETWORK ON THE INTERNET: A PERSPECTIVE INTERCULTURAL

Authors

  • Maria Cristina Lima Paniago Lopes
  • Rosimeire Martins Régis Santos
  • Ana Maria Ribas de Jesus

DOI:

https://doi.org/10.17058/rea.v0i0.3061

Keywords:

Professores Indígenas e Não Indígenas, Rede Social, Formação Continuada, Interculturalidade

Abstract

This research aims to analyze continuous training of teachers indigenous and non-indigenous, mediated by a social network on Ning called Internet under an intercultural perspective. This social network has come up as a virtual community as they have been established emotional ties, webs of connections and relationships between its participants. This is a qualitative research and collaborative in the sense that the experiences of researchers and teachers are valued and shared within a social context. The results show that participants in the group continuing of education, despite their difficulties using the technology itself and with little technological infrastructure, they see these virtual spaces as a possibility for new discoveries, creations and knowledge production, not forsaking the customs, traditions and their own culture.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Maria Cristina Lima Paniago Lopes

Doutora em Linguística Aplicada e estudos de Linguagem (PUC/SP) Professora do Programa de Pós-Graduação Mestrado e Doutorado em Educação – UCDB. Líder do Grupo de Estudos e Pesquisas em Tecnologia Educacional e Educação a Distância (GETED/UCDB).

Rosimeire Martins Régis Santos

2Doutoranda em Educação pela Universidade Católica Dom Bosco (UCDB). Bolsista de Desenvolvimento Tecnológico Industrial do CNPq - Nível C. Membro do Grupo de Estudos e Pesquisas em Tecnologia Educacional e Educação a Distância (GETED/UCDB). Professora do Curso de Pós-Graduação Educação a Distância da Universidade Católica Dom Bosco (UCDB).

Ana Maria Ribas de Jesus

3Mestranda em Educação pela Universidade Católica Dom Bosco (UCDB). Bolsista de Desenvolvimento Tecnológico Industrial do CNPq - Nível C. Membro do Grupo de Estudos e Pesquisas em Tecnologia Educacional e Educação a Distância (GETED/UCDB). Professora da Rede Pública Municipal de Ensino de Campo Grande e Técnica da Divisão de Tecnologias Educacionais/DITEC/SEMED.

Published

2013-04-26

How to Cite

Lopes, M. C. L. P., Santos, R. M. R., & Jesus, A. M. R. de. (2013). CONTINUING EDUCATION TEACHER OF INDIGENOUS AND NON-INDIGENOUS MEDIATED SOCIAL NETWORK ON THE INTERNET: A PERSPECTIVE INTERCULTURAL. Reflexão E Ação, 263-280. https://doi.org/10.17058/rea.v0i0.3061