PROEJA TRANSIARTE: THE CONSTRUCION OF A FORMATIVE ITINERARY IN CEILANDIA DF

Authors

  • Julieta Borges Lemes Ministério da Educação
  • Renato Hilário dos Reis Universidade de Brasília

DOI:

https://doi.org/10.17058/rea.v23i2.3835

Keywords:

Formative Itinerary, Adult Education, Professional Education, Transiarte

Abstract

This article is a synthetic result of master degree that happened during 2010 and 2012 in Educational College of University of Brasilia - UnB. This research search to do a possible formative itinerary dialoguing three big areas, Adult Education, Professional Education and Transiarte. The methodology adopted is the action research, based in Barbier (2007) and Thiollent (2007). From meanings and indications of subject-students of Adult Education that had experienced with Project Proeja Transiarte UnB builds up, in first aproximation, a proposal of formative itinerary in that the first course is the Proeja Initial and Continuing Art Digital Basic.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Julieta Borges Lemes, Ministério da Educação

Mestre em Educação pela Universidade de Brasília. É servidora pública do Ministério da Educação. Endereço: SHCES 913, bloco H, apart. 405, CEP: 70655-018. Telefone: 61-96292949. Endereço Eletrônico: jujucampanha@yahoo.com.br.

Renato Hilário dos Reis, Universidade de Brasília

Doutor em Educação pela Universidade de Campinas. Professor adjunto da Faculdade de Educação da Universidade de Brasília. Endereço: Colina, bloco C, apart. 16, Campus Universitário Darcy Ribeiro, CEP: 70904103. Telefone: 61-3307-1337. Endereço Eletrônico: hilarioreis@uol.com.br

Published

2015-10-16

How to Cite

Lemes, J. B., & Reis, R. H. dos. (2015). PROEJA TRANSIARTE: THE CONSTRUCION OF A FORMATIVE ITINERARY IN CEILANDIA DF. Reflexão E Ação, 23(2), 220-249. https://doi.org/10.17058/rea.v23i2.3835