THE WEB, SCHOOL AND THE STREET – YOUNG SPACES AND TIMES IN CONTEMPORARY PLOTS

Authors

  • Angélica Silvana Pereira Universidade Federal de Alagoas
  • Elisabete Maria Garbin Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Rita Basso Universidade Federal do Rio Grande Secretaria Estadual de Educação do RS Secretaria Municipal de Educação de Porto Alegre

DOI:

https://doi.org/10.17058/rea.v21i2.3864

Keywords:

Youth, Cultural Practices, Times and Spaces

Abstract

We will provide in this paper some problematisations about spaces and times where young identities and subjectivities come together, flourish and become visible in the complex social and cultural compositions in our times. They are discussions developed in three ethnographic investigations about young practices in the web, school and in the street. So we seek to highlight multiple understandings about subjects in some spaces and times in their lives, in which they construct relations of affection, belonging and diverse learning so to challenge institutions, norms and rules.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Angélica Silvana Pereira, Universidade Federal de Alagoas

Mestra e Doutora em Educação pelo PPGEdu/UFRGS, Professora do Centro de Educação da Universidade Federal de Alagoas

Elisabete Maria Garbin, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Doutora em Educação. Professora de Graduação e Pós-Graduação da Faculdade de Educação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS).

Rita Basso, Universidade Federal do Rio Grande Secretaria Estadual de Educação do RS Secretaria Municipal de Educação de Porto Alegre

Mestre e Doutoranda em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Professora da rede pública do Estado do Rio Grande do Sul e da rede municipal de Porto Alegre.

Published

2013-12-26

How to Cite

Pereira, A. S., Garbin, E. M., & Basso, R. (2013). THE WEB, SCHOOL AND THE STREET – YOUNG SPACES AND TIMES IN CONTEMPORARY PLOTS. Reflexão E Ação, 21(2), 227-253. https://doi.org/10.17058/rea.v21i2.3864