REFLECTIONS OF PRACTICE EDUCATIONAL TO THE MUSICAL CREATION

Authors

  • Fernando Vieira da Cruz UNICAMP - Universidade Estadual de Campinas
  • Dayana Aparecida Marques de Oliveira Cruz UNESP - Universidade Estadual Paulista

DOI:

https://doi.org/10.17058/rea.v26i2.4852

Keywords:

Music Education, Pedagogical Practice, Musical creation, Projeto Guri.

Abstract

The methodologies in music education broadcasts from the twentieth century are widely discussed taking into account the instrument practice, active listening and creativity. In this context it is necessary the development of activities that consider these practices as essential elements in the music lived in the classroom. In this work the focus is the development of musical creation pedagogical activities, the activities that are carried out in “Projeto Guri” in Brazil from the year 2011. Such activities can be considered as indicative.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Fernando Vieira da Cruz, UNICAMP - Universidade Estadual de Campinas

Fernando Vieira da Cruz é licenciado em Música pela UNIMES, Especialista em Docência no Ensino Superior pela FACON e Mestrando em música pela UNICAMP. Atuou como Educador Musical de 2006 a 2014 no Projeto Guri, e atualmente é Supervisor Educacional do Projeto Guri, desde 2015.

Dayana Aparecida Marques de Oliveira Cruz, UNESP - Universidade Estadual Paulista

Dayana Aparecida Marques de Oliveira Cruz, Licenciada, Mestra e Doutora em Geografia pela Universidade Estadual Paulista – FCT/UNESP, campus de Presidente Prudente – SP. Professora substituta do departamento de geografia da Unesp, campos experimental de Ourinhos/SP.

Published

2018-05-02

How to Cite

Cruz, F. V. da, & Oliveira Cruz, D. A. M. de. (2018). REFLECTIONS OF PRACTICE EDUCATIONAL TO THE MUSICAL CREATION. Reflexão E Ação, 26(2), 267-282. https://doi.org/10.17058/rea.v26i2.4852