Fashion and advertising in transition: Lucas Leão's immersive exhibition Ion (2021)
DOI:
https://doi.org/10.17058/rzm.v10i1.17079Abstract
Fashion and advertising always shared a bond. Brands use communication to connect and converse with society. We question how fashion creates strategies using immersive technologies in its communication strategies. We analyzed the immersive fashion exhibition Ion (2021) by the Brazilian brand Lucas Leão. The exhibition blends fashion and technology and promotes the brand experience, surpassing the dichotomy between physical and digital.Downloads
Downloads
Published
2021-07-05
How to Cite
Tietzmann, R., & Puhl, P. R. (2021). Fashion and advertising in transition: Lucas Leão’s immersive exhibition Ion (2021) . Rizoma, 9(2). https://doi.org/10.17058/rzm.v10i1.17079
Issue
Section
Artigos
License
A submissão de originais para este periódico implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor, com direitos do periódico sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente este periódico como o meio da publicação original. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais e científicas desde que citada a fonte conforme a licença CC-BY da Creative Commons.