Fashion and advertising in transition: Lucas Leão's immersive exhibition Ion (2021)

Authors

  • Roberto Tietzmann PUCRS
  • Paula Regina Puhl PUCRS

DOI:

https://doi.org/10.17058/rzm.v10i1.17079

Abstract

Fashion and advertising always shared a bond. Brands use communication to connect and converse with society. We question how fashion creates strategies using immersive technologies in its communication strategies. We analyzed the immersive fashion exhibition Ion (2021) by the Brazilian brand Lucas Leão. The exhibition blends fashion and technology and promotes the brand experience, surpassing the dichotomy between physical and digital.

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Author Biographies

Roberto Tietzmann, PUCRS

Professor associado e pesquisador do Programa de Pós-Graduação em Comunicação Social da Escola de Comunicação, Artes e Design da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS). Doutor em Comunicação Social pela PUCRS em 2010, estudou efeitos visuais e narrativa cinematográfica. Seus interesses de pesquisa reúnem audiovisual, tecnologia, design e suas múltiplas relações.

Paula Regina Puhl, PUCRS

Jornalista, Doutora em Comunicação Social e professora da Escola de Comunicação, Artes e Design – Famecos/PUCRS. Pertence ao grupo de pesquisa VIDICA - Grupo de pesquisa de Cultura Audiovisual Digital do Programa de Pós-Graduação em Comunicação na mesma instituição.

Published

2021-07-05

How to Cite

Tietzmann, R., & Puhl, P. R. (2021). Fashion and advertising in transition: Lucas Leão’s immersive exhibition Ion (2021) . Rizoma, 9(2). https://doi.org/10.17058/rzm.v10i1.17079

Issue

Section

Artigos