Happiness in the media discourse: a discursive analysis
DOI:
https://doi.org/10.17058/rzm.v12i1.18227Keywords:
Materialist discourse analysis, Media discourse, HappinessAbstract
Abstract: This article aims to analyze how meaning effects are constituted to happiness and to be happy in the cover story of the magazine Superinteressante, from January 2023. From the theoretical-methodological perspective of materialist discourse analysis, deals with the functioning of discourses by/in the media and the historicity of sayings about happiness, aiming to understand the images that are produced by evidence and silencing about happiness in the current socio-historical context.
Keywords: Materialist discourse analysis. Media discourse. Happiness.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A submissão de originais para este periódico implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor, com direitos do periódico sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente este periódico como o meio da publicação original. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais e científicas desde que citada a fonte conforme a licença CC-BY da Creative Commons.![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)