Revisiting Guernica (1937): the relationship between the classic and intermediality based on the caricature
DOI:
https://doi.org/10.17058/rzm.v12i2.18820Keywords:
Guernica, Caricatura, Classic, IntermedialityAbstract
This article analyzes the relationship between the classic (ELIOT, 1992; CALVINO, 1993) and intermediality (RAJEWSKY, 2011; RAJEWSKY, 2012) based on three re-readings of Pablo Picasso's work Guernica (1937) in caricature format. In this work, we seek to understand the roots of the permanence of the Picasso mural in Western art through the caricatures of Márcio Vaccari, Mário Tarcitano and Quinho. We also bring to this research quantitative data that places the artistic language of the caricature as the most fruitful in the reinterpretations of Guernica.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A submissão de originais para este periódico implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor, com direitos do periódico sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente este periódico como o meio da publicação original. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais e científicas desde que citada a fonte conforme a licença CC-BY da Creative Commons.![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)