Waves of intensity in language learning: Polyglot Alan Bigulov’s project “10 Languages in 1000 days”
DOI:
https://doi.org/10.17058/signo.v47i88.17394Resumen
The study aims at identifying individual language learning strategies that allow a polyglot to effectively communicate with unfamiliar native speakers on spontaneous topics within a short learning period of 1000 days. The study was conducted from September 2018 up to June 2021 observing Alan Bigulov’s performance (the polyglot from Vladikavkaz, Russia) in the process of learning ten new, typologically different languages. The study theoretical framework was the psycholinguistic expert performance modeling – in this case, the psycholinguistic monitoring of a person, especially effective in the time management of language learning. Methodologically, the study focused on close monitoring of daily video recordings of Alan Bigulov's communication in the target language, weekly correspondence between the researcher's questions and the subject's answers, and respective linguistic analysis of the subject’s evaluative predicates during the whole 1000-day Project. The research main results have elicited the following patterns: consistent focus on one language; three-level model of a spiral entry into a communicative situation; the effectiveness of the super-intensive start; deliberate wave-like variation of classes intensity; the importance of flexible language classes algorithms aimed at avoiding routine and reaching a new intensity level.
Descargas
##submission.downloads##
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Declaro(amos) que o artigo submetido é pessoal, inédito, não representando reprodução, ainda que parcial, de obras de terceiros, assumindo a responsabilidade por todas as colocações e conceitos emitidos, bem como também autorizo(amos) sua publicação pela revista Signo, Universidade de Santa Cruz do Sul. Declaro(amos) exonerar a APESC/UNISC de todas e quaisquer responsabilidades, e indenizá-la por perdas e danos que venha a sofrer em caso de contestação (da originalidade e dos conceitos e ideias); Declaro(amos), caso o artigo seja aceito e publicado pela revista Signo, a cedência e transferência de forma definitiva e perpétua, irrevogável e irretratável, para a APESC, dos seus direitos autorais patrimoniais referentes ao artigo denominado nesta declaração, para utilização da APESC em finalidade educacional. Concordo(amos) e estou(amos) ciente(s) de que a publicação eletrônica é de livre acesso, regida com uma Licença Os autores que publicam na Signo retêm os direitos autorais de seu trabalho, licenciando-o sob a Creative Commons Attribution License que permite que os artigos sejam reutilizados e redistribuídos sem restrições, desde que o trabalho original seja corretamente citado. A Signo é propriedade da Associação Pró-Ensino em Santa Cruz do Sul e hospeda na plataforma Open Journal System. Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.