Working Memory: State of the Science, a Review
DOI:
https://doi.org/10.17058/signo.v47i88.17471Resumo
Working memory (WM) is a cognitive system that enables the simultaneous manipulation and storage of information, allowing the accomplishment of everyday activities, from the simplest to the most complex ones. Given its relevance, WM has been a prolific topic of study in cognitive psychology and related sciences. Several researchers have developed models to explain how WM is organized, how it interacts with other cognitive systems, how it supports processing and maintenance functions, among diverse specificities. From the first theoretical framework proposed by Baddeley and Hitch (1974) until today, research has advanced quite substantially based on various data sources such as behavioral, cognitive, neuroimaging, and computer modeling studies. After twenty-two years since the publication of the book entitled “Models of Working Memory: Mechanisms of Active Maintenance and Executive Control”, edited by Miyake and Shah (1999), Logie, Camos, and Cowan invited proponents of competing WM models to answer a series of questions in their new book entitled ‘Working Memory: State of the Science’ aiming to provide a comprehensive and integrative account of the current scenario.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Declaro(amos) que o artigo submetido é pessoal, inédito, não representando reprodução, ainda que parcial, de obras de terceiros, assumindo a responsabilidade por todas as colocações e conceitos emitidos, bem como também autorizo(amos) sua publicação pela revista Signo, Universidade de Santa Cruz do Sul. Declaro(amos) exonerar a APESC/UNISC de todas e quaisquer responsabilidades, e indenizá-la por perdas e danos que venha a sofrer em caso de contestação (da originalidade e dos conceitos e ideias); Declaro(amos), caso o artigo seja aceito e publicado pela revista Signo, a cedência e transferência de forma definitiva e perpétua, irrevogável e irretratável, para a APESC, dos seus direitos autorais patrimoniais referentes ao artigo denominado nesta declaração, para utilização da APESC em finalidade educacional. Concordo(amos) e estou(amos) ciente(s) de que a publicação eletrônica é de livre acesso, regida com uma Licença Os autores que publicam na Signo retêm os direitos autorais de seu trabalho, licenciando-o sob a Creative Commons Attribution License que permite que os artigos sejam reutilizados e redistribuídos sem restrições, desde que o trabalho original seja corretamente citado. A Signo é propriedade da Associação Pró-Ensino em Santa Cruz do Sul e hospeda na plataforma Open Journal System. Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.