CIDADES, CULTURAS, MEMÓRIAS E IDENTIDADES: UMA PROPOSTA EM EDUCAÇÃO PATRIMONIAL

Autores/as

  • gisele lütke Jarek

DOI:

https://doi.org/10.17058/agora.v13i2.218

Palabras clave:

Educação, História, Ensino de História, Educação Patrimonial, Cidade

Resumen

ABSTRACT This paper discusses the importance of the city as a living document to be exploited by the teacher outside the classroom, and the role of Patrimonial Education sector in the educational process, as a means of reading and understanding of the universe of socio-cultural student and affirmation of historical awareness and their citizenship. KEYWORDS: Education; History; Patrimonial Education; City

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

##submission.downloads##

Publicado

2008-08-01

Cómo citar

Jarek, gisele lütke. (2008). CIDADES, CULTURAS, MEMÓRIAS E IDENTIDADES: UMA PROPOSTA EM EDUCAÇÃO PATRIMONIAL. Ágora, 13(2), 180-191. https://doi.org/10.17058/agora.v13i2.218

Número

Sección

Artigos