Supervised internship in psychological assessment: experience report in a public institution

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17058/psiunisc.v8i1.18387

Keywords:

Psychological assessment, School-clinics, Psychology

Abstract

The objective of the presente study was to report the experience of a Supervised Internship in Psychological Assessment at a Public University of Paraná. The sessions were treated by the perceptions of internship participants and discussed under the scientific literature. Sixteen cases were treated over a period of ten months in 2022. They consisted of 7 cases of professional advice, 3 of learning issues, 1 of suspected Intellectual disability, 3 of suspected Autism, 1 of suspected acute psychotic disorders and transient response, 1 suspected of high abilities /Giftedness. Based on that school work, it was possible to improve the theoretical and technical knowledge of the interns, as well as to contribute socially to the community which has supported the referred service, considering the gratuity of the work performed in comparison to the high cost charged for this service in the private clinics. The contact with the practice in Psychological Assessment helped the interns to develop an ethical clinical perspective, making use of resources recognized by psychological science.  Finally, we can highlight the importance of an ethical exercise, up-to-date and committed to the integrality of the human being in professional practice.

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Author Biographies

Amanda Lays Monteiro Inácio, Universidade Estadual Paulista (UNESP)

Doutora pelo Programa de Pós-graduação Stricto Sensu em Psicologia da Universidade São Francisco. Mestre em Educação pelo Programa de Mestrado e Doutorado em Educação da Universidade Estadual de Londrina e Especialista em Clínica Psicanalítica pela mesma instituição. Professora Assistente do Departamento de Psicologia Clínica da Universidade Estadual Paulista (Unesp), Faculdade de Ciências e Letras, Assis. Membro do GT Pesquisa em Avaliação Psicológica da Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Psicologia (ANPEPP).

Maria Eduarda Oening da Silva, Universidade Estadual de Londrina (UEL)

Psicóloga pela Universidade Estadual de Londrina – UEL

Beatriz Leal Santos, Universidade Estadual de Londrina (UEL)

Psicóloga pela Universidade Estadual de Londrina – UEL.

Taís Leão Seleguini, Universidade Estadual de Londrina (UEL)

Psicóloga pela Universidade Estadual de Londrina – UEL.

Beatriz Lapresa Canavesi, Universidade Estadual de Londrina (UEL)

Psicóloga pela Universidade Estadual de Londrina – UEL.

Luiza Farias Miani, Universidade Estadual de Londrina (UEL)

Psicóloga pela Universidade Estadual de Londrina – UEL.

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Published

2024-01-16

How to Cite

Inácio, A. L. M., Silva, M. E. O. da, Santos, B. L., Seleguini, T. L., Canavesi, B. L., & Miani, L. F. (2024). Supervised internship in psychological assessment: experience report in a public institution. PSI UNISC, 8(1), 205-218. https://doi.org/10.17058/psiunisc.v8i1.18387

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