What can audiovisual educomunicative intervention? Reports of an experience

Authors

  • Rodrigo Müller Marques Universidade do Vale do Taquari - Univates
  • Jane Márcia Mazzarino Universidade do Vale do Taquari - Univates

DOI:

https://doi.org/10.17058/rea.v28i1.11196

Keywords:

Education, Audiovisual, Communication, Educomunicacion.

Abstract

Information and Communication Technologies (ICT) construct scenarios new and complex, which mediate teaching and learning processes. Starting of this panorama and based on educommunication, the production of a audiovisual system with students from the public school system of the State High School Paverama / RS. In the audiovisual construction process, farmers from the municipality of Paverama and a teacher. The objective is to check potentialities between educommunication and history teaching. The search has methodological and interventionist bias, characterizing itself as applied, bibliographic, documentary and field. It explores action research and the ethnographic through field journals. Audiovisual production has shown that it is possible to create and share knowledge through education, that ecosystem communication opens a range of possibilities and that audiovisual experimentation can stimulate learning.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Rodrigo Müller Marques, Universidade do Vale do Taquari - Univates

Graduado em História e Mestrando no Programa de Pós-Graduação em Ambiente e Desenvolvimento na Universidade do Vale do Taquari - Univates.

Jane Márcia Mazzarino, Universidade do Vale do Taquari - Univates

Possui doutorado em Ciências da Comunicação pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (2005), mestrado em Ciências da Comunicação pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (2001) e graduação em Comunicação Social com Habilitação em Jornalismo pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (1991). Atualmente é professora titular do Centro Universitário Univates. Atua no Programa de Pós Graduação Ambiente e Desenvolvimento (mestrado e doutorado), e nos cursos de graduação em Comunicação Social. Coordena o projeto de pesquisa-extensão Comunicação, Educação Ambiental e Intervenções (Ceami CNPq).

Published

2020-01-05

How to Cite

Marques, R. M., & Mazzarino, J. M. (2020). What can audiovisual educomunicative intervention? Reports of an experience. Reflexão E Ação, 28(1), 254-272. https://doi.org/10.17058/rea.v28i1.11196

Issue

Section

Relatos de Experiências