High School and the dilemma of political descontinuity

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17058/rea.v29i3.16540

Keywords:

High School, Public Politics, Inequalities, Discontinuities

Abstract

This article covers the High School and how the discontinuity of public educational policies could represent a barrier to changes and advances in terms of schooling and educational processes. We propose a critical reflection on the challenges of universalizing High School with quality and with a diversity view of contexts that constitutes the country in front of dualism which permeates the young people’s education. In this theoretical essay, we defend the opportunities of choice for all young people and the construction of meaningful trajectories, in which professionalization logic does not overlap, aiming the comprehensive education and the teaching universalization in all schools’ stages of basic education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Chanauana de Azevedo Canci, Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões - URI

Doutoranda em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões - URI. Bolsista CAPES/Brasil. Mestra em Educação pela URI. Advogada.

Janaína Raquel Cogo, Universidade Federal de Santa Maria - UFSM

Doutoranda em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de Santa Maria - UFSM. Mestra em Educação pela Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões - URI. Professora da Rede Municipal de Ensino de Santa Rosa/RS.

Jaqueline Moll, Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS e Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões - URI

Doutora em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS. Professora do Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências: química da vida e saúde da UFRGS. Professora do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões - URI.

Published

2021-11-22

How to Cite

de Azevedo Canci, C., Cogo, J. R., & Moll, J. (2021). High School and the dilemma of political descontinuity. Reflexão E Ação, 29(3), 126-140. https://doi.org/10.17058/rea.v29i3.16540

Issue

Section

Dossiê temático: Ensino Médio e Educação Integral na América Latina