From local to translocal advertising in media communication

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17058/rzm.v10i1.17022

Abstract

This text presents a theoretical insight about local advertising idea. Although it is an apparently forgotten topic in advertising studies, we believe that discussing it can help us to lay the foundations for a new vision that can explain its real meanings, limits and implications. We present a discussion about the concept of place and its tensions with the phenomena of territorialization and mediatization. Then, we suggest another perspective as an alternative to understanding the modes of social interaction in advertising: the translocal advertising.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

John Willian Lopes, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Doutorando em Estudos da Mídia pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte. Integra o Grupo de Pesquisa Pragma - Pragmática da Comunicação e da Mídia.

Maria do Socorro Furtado Veloso, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Doutora em Ciências da Comunicação pela Universidade de São Paulo. Professora associada do Departamento de Comunicação Social e do Programa de Pós-Graduação em Estudos da Mídia, da Universidade Federal do Rio Grande do Norte. Integra o Grupo de Pesquisa Pragma - Pragmática da Comunicação e da Mídia.

Juciano de Sousa Lacerda, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Doutor em Ciências da Comunicação pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos. Professor associado III do Curso de Comunicação Social, da Universidade Federal do Rio Grande do Norte. Professor permanente e membro do Núcleo Docente Estruturante do Doutorado no Programa de Pós-Graduação em Estudos da Mídia, da mesma instituição. Integra o Grupo de Pesquisa Pragma - Pragmática da Comunicação e da Mídia.

Published

2021-07-05

How to Cite

Lopes, J. W., Veloso, M. do S. F., & Lacerda, J. de S. (2021). From local to translocal advertising in media communication. Rizoma, 9(2). https://doi.org/10.17058/rzm.v10i1.17022

Issue

Section

Artigos