From local to translocal advertising in media communication
DOI:
https://doi.org/10.17058/rzm.v10i1.17022Abstract
This text presents a theoretical insight about local advertising idea. Although it is an apparently forgotten topic in advertising studies, we believe that discussing it can help us to lay the foundations for a new vision that can explain its real meanings, limits and implications. We present a discussion about the concept of place and its tensions with the phenomena of territorialization and mediatization. Then, we suggest another perspective as an alternative to understanding the modes of social interaction in advertising: the translocal advertising.Downloads
Downloads
Published
2021-07-05
How to Cite
Lopes, J. W., Veloso, M. do S. F., & Lacerda, J. de S. (2021). From local to translocal advertising in media communication. Rizoma, 9(2). https://doi.org/10.17058/rzm.v10i1.17022
Issue
Section
Artigos
License
A submissão de originais para este periódico implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor, com direitos do periódico sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente este periódico como o meio da publicação original. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais e científicas desde que citada a fonte conforme a licença CC-BY da Creative Commons.