Post-cause advertising: the power of advertising language

Authors

  • Bruno Pompeu Uniso

DOI:

https://doi.org/10.17058/rzm.v10i1.17036

Abstract

This text aims to update the discussions regarding the engagement of brands in social agendas, in what is usually called cause advertising. From the historical-theoretical contextualization of the relationship between advertising and social issues, the article proposes a critical look at the cause advertising currently produced, pointing out limits and responsibilities. The article seeks to illuminate the transformative potential of advertising language, finally defining “post-cause advertising”.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Bruno Pompeu, Uniso

Doutor e mestre em Ciências da Comunicação pela Universidade de São Paulo (PPGCOM-USP). Publicitário pela Escola de Comunicações e Artes (ECA-USP). Docente do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Cultura da Universidade de Sorocaba (PPGCC-Uniso). Professor do curso de Publicidade e Propaganda da ECA-USP. Membro do Grupo de Estudos Semióticos em Comunicação, Cultura e Consumo (GESC3). Representante Sudeste na Associação Brasileira de Pesquisadores em Publicidade (ABP2). Autor dos livros De onde vem, onde está e para onde vai a publicidade? (2021), Semiopublicidade: inovação no ensino (2018) e Dicionário técnico e crítico da comunicação publicitária (2012). Sócio-fundador da Casa Semio.

Published

2021-07-05

How to Cite

Pompeu, B. (2021). Post-cause advertising: the power of advertising language. Rizoma, 9(2). https://doi.org/10.17058/rzm.v10i1.17036

Issue

Section

Artigos