Austen Critical and Visual Literacies in ‘Pride and Prejudice’ adaptation (2005) by Jane Austen
DOI:
https://doi.org/10.17058/rzm.v12i2.18836Keywords:
visual literacy, critical literacy, movie, multiliteracy, Jane AustenAbstract
Abstract: Critical literacy and visual literacy play fundamental roles in improving pedagogical activities aimed to student development. The objective of this work is to analyze the film adaptation of "Pride and Prejudice" (2005) from the perspective of visual and critical literacy (FERRAZ, 2008; 2014) with the purpose of promoting a deeper understanding of images and stimulating students’ critical thinking
Key-words: visual literacy, critical literacy, movie, multiliteracy, Jane Austen.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A submissão de originais para este periódico implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor, com direitos do periódico sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente este periódico como o meio da publicação original. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais e científicas desde que citada a fonte conforme a licença CC-BY da Creative Commons.![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)