Teaching English through guided meditation
DOI:
https://doi.org/10.17058/signo.v47i88.17245Resumen
In our never-ending search for the most efficient and eloquent ways of teaching English as a foreign language, we have identified “Guided meditation” as an interesting and challenging alternative approach and strategy. This paper discusses the notions of “linguistics”, “applied linguistics” and “psycholinguistics” and it tackles several teaching methods connected to guided meditation, such as “Suggestopedia” and the “Natural Approach”. It further deals with the main differences between “mindfulness”, “guided meditation” and “transcendentalism”, and then it aims at showing and explaining ways of using guided meditation practice for boosting teaching and learning English as a foreign language, mainly based on Tatiana Slama-Cazacu’s dynamic-contextual methodology (1999). The paper also designs an experiment that is going to be implemented in the first semester of the academic year 2021-2022, based on the hypothesis that the students engaged in guided meditation strategies can generate new ideas (be creative), cooperate with their colleagues, learn, reflect and think critically, improving thus their communication abilities in English. For this purpose, the research framework of the paper presents the subjects, the main research methods, the data collection instruments and the stages of the experiment (administering an initial and an achievement test, a pre-survey and a post-survey, conceiving activities, collecting work samples and the teacher’s observation notes).
Descargas
##submission.downloads##
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Declaro(amos) que o artigo submetido é pessoal, inédito, não representando reprodução, ainda que parcial, de obras de terceiros, assumindo a responsabilidade por todas as colocações e conceitos emitidos, bem como também autorizo(amos) sua publicação pela revista Signo, Universidade de Santa Cruz do Sul. Declaro(amos) exonerar a APESC/UNISC de todas e quaisquer responsabilidades, e indenizá-la por perdas e danos que venha a sofrer em caso de contestação (da originalidade e dos conceitos e ideias); Declaro(amos), caso o artigo seja aceito e publicado pela revista Signo, a cedência e transferência de forma definitiva e perpétua, irrevogável e irretratável, para a APESC, dos seus direitos autorais patrimoniais referentes ao artigo denominado nesta declaração, para utilização da APESC em finalidade educacional. Concordo(amos) e estou(amos) ciente(s) de que a publicação eletrônica é de livre acesso, regida com uma Licença Os autores que publicam na Signo retêm os direitos autorais de seu trabalho, licenciando-o sob a Creative Commons Attribution License que permite que os artigos sejam reutilizados e redistribuídos sem restrições, desde que o trabalho original seja corretamente citado. A Signo é propriedade da Associação Pró-Ensino em Santa Cruz do Sul e hospeda na plataforma Open Journal System. Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.