Cultural Policies, indicators and Public Communication

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17058/redes.v26i0.15769

Keywords:

Accountability. Public management. Public policies. Communication.

Abstract

The proposal of the study is to problematize the production and communication of public information and the cultural indicators configuration seeing the development of instruments and new shapes of availability and interaction in the government practices. The paper aims at articulating the cultural policies, cultural indicators and public communication and presenting a new interpretative proposal to the cultural indicators configuration from a case study in Portugal. Concluding, the study points out that through the practices of Public Communication, the indicators (i) are recognized while communicational act that (ii) enhance the tools of transparency and accountability about the government entities.

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Author Biographies

Tiago Costa Martins, Universidade Federal do Pampa

Professor no Programa de Pós-graduação em Políticas Públicas e no Programa de Pós-graduação Comunicação e Indústria Criativa, Universidade Federal do Pampa, Brasil. Pesquisador produtividade em pesquisa – PQ2 do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico - CNPq, Brasil. Investigador colaborador no Centro de Investigação Transdisciplinar Cultura, Espaço e Memória - CITCEM, Observatório das Indústrias Criativas (ObCreI.pt), Uporto, Portugal.

Maria Manuela Gomes de Azevedo Pinto, Universidade do Porto

Doutorada em Informação e Comunicação em Plataformas Digitais pela Universidade do Porto e Universidade de Aveiro. Professora Auxiliar da FLUP, docente nos cursos de Licenciatura em Ciência da Informação, Licenciatura em Ciências da Comunicação, Mestrado em Ciência da Informação, Mestrado em Museologia, Mestrado em Comunicação e Gestão de Indústrias Criativas, Mestrado em Comunicação e Gestão de Indústrias Criativas e Doutoramento em Informação e Comunicação em Plataformas Digitais.

Armando Manuel Barreiros Malheiro da Silva, Universidade do Porto

Professor Catedrático da Faculdade de Letras da Universidade do Porto. Docente da Licenciatura em Ciência da Informação e do Programa Doutoral Informação e Comunicação em Plataformas Digitais, de cujas Comissões Científicas é membro. É membro do CITCEM – Centro de Investigação Transdisciplinar Cultura, Espaço e Memória onde coordena o grupo de investigação “Cultura Digital”.

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Published

2022-08-31

How to Cite

Martins, T. C., Pinto, M. M. G. de A., & Silva, A. M. B. M. da. (2022). Cultural Policies, indicators and Public Communication. Redes , 26. https://doi.org/10.17058/redes.v26i0.15769

Issue

Section

Communication, Culture and Regional Development